مطالب شما

نقش زنان

نگارش: رازگاه

زنان و مسیحیت

مسیحیان بر این باورند که مردان و زنان نه تنها در برابر خداوند برابر هستند، بلکه از نظر اهمیت نیز به همان اندازه برابر هستند. اکثریت کلیساها برابری هر دو جنس را قبول دارند و بسیاری از زنان مدتهاست که حتی به عنوان شبان و کشیش در کلیساها مشغول به خدمت هستند. کلیسا بخشی از جامعه است و از اینرو مسئولیت و نقش بسیار مهمی در قبال جامعه دارد.
دختران و زنان جوان امروز، رهبران آینده جامعه ما هستند؛ مهم است که ما الهام بخش آنها باشیم و آنها را مجاب به انجام کارهای مفید در جامعه کنیم. مشارکت آنها نه تنها به جامعه، بلکه به توسعه خود آنها نیز کمک می‌کند، و باعث ایجاد فرایندی از پیشرفت شخصی و حرفه‌ای برای خود شخص و جامعه می‌شود. هنگامی که زنان جوان را قادر می‌سازیم تا در اجتماع خود وارد عرصه فعالیت شوند آنگاه جامعه بسوی پیشرفت گام برداشته و همه از آن بهره‌مند می‌شوند.
از نسل‌های بسیار گذشته، جوامع ما درباره اینکه دختران و زنان چه کارهایی را می‌توانند انجام دهند و چه کارهایی را نمی‌توانند انجام دهند، کلیشه‌هایی را ایجاد کرده‌اند و متأسفانه تا امروز، در بسیاری از کشورهای دنیا هنوز این کلیشه‌های از پیش تعیین شده عمل می‌کنند. از اینرو صحبت در مورد مسائل و مشکلات زنان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
زنان در سراسر دنیا از نابرابری جنسیتی رنج می‌برند اما این نابرابری در کشور ما قابل مقایسه با اغلب کشورها نیست؛ لذا لازم است که زنان خودشان اقدام به شکستن این زنجیره نابرابری کنند؛ و همچنین نیاز به برداشتن گام‌های بنیادی و قابل توجهی است تا بتوان زنان و دختران بیشتری را در امور جامعه فعال کرد. زنان نه تنها می‌توانند آینده روشن‌تری در اجتماع داشته باشند بلکه می‌توانند در بهینه سازی جامعه نیز نقش موثری ایفا کنند.
این صفحه صرفا جهت مطالب و مسائل زنان ایجاد شده تا بتوانیم نسل زنان جوان و پویا را تشویق به عمل کنیم. شما می‌توانید مطالب خود را اعم از شعر، داستانهای کوتاه، خاطرات، مقاله، دیدگاه‌ها، نظرات، راهبردهای کاری، و سایر چیزهای مورد نظرتان را برای ما ارسال کنید تا در این صفحه در معرض دید کاربران قرار گیرد. فقط به یاد داشته باشیم که همه و تک تک ما در زمینه برابری جنسیتی مسئول هستیم!

... شما نیز می‌توانید مطالب خود را اعم از شعر، داستانهای کوتاه، خاطرات، مقاله، دیدگاه‌ها، نظرات، راهبردهای کاری، و یا سایر چیزهای مورد نظرتان را برای ما ارسال کنید تا در این صفحه در معرض دید کاربران قرار گیرد.
gide